20.8.16

De appeltaart van hoop (3)

Sarah Moore Fitzgerald, schrijfster van
De appeltaart van hoop

Ik heb ‘De appeltaart van hoop’ gelezen. Ik vond het een heel leuk boek. Het gaat over Meg en Oscar. Ze zijn al heel lang buren en praten elke nacht met elkaar vanuit hun slaapkamerraam. Als Meg voor een half jaar op vakantie naar AustraliĆ« gaat met haar ouders, krijgt ze opeens het bericht dat Oscar ’s nachts het water in is gereden en waarschijnlijk dood is. Meg en Oscars broertje geloven dat niet en proberen te ontdekken waar hij is en wat er is gebeurd toen Meg in AustraliĆ« zat.

Ik kon het boek bijna niet meer wegleggen toen ik er aan begonnen was. Ik wou heel graag het  einde weten en het verhaal is heel goed geschreven. Het is een erg origineel verhaal. Ik kon mij heel erg inleven in de hoofdpersonen. Eerst begreep ik de titel niet, maar nu ik het boek gelezen heb vind ik dat hij erg goed bij het verhaal past. Het is een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen, dus ik raad het je echt aan.

Gelezen door Nienke (13 jaar)