17.9.16

Paper Towns

Paper Towns
John Green


Dit boek gaat over Quentin. Hij is verliefd op zijn buurmeisje Margo. Toen ze klein waren hebben ze samen een lijk gevonden. Jaren later verdwijnt Margo plotseling en Quentin , zijn beste vrienden (Ben&Radar) en de beste vriendin van Margo (Lacey) gaan naar haar op zoek. Ze heeft allemaal raadsels voor hen achtergelaten. Met zijn vieren gaan ze opzoek naar Margo.

Ik vond het een heel leuk boek. Het was zo spannend dat ik het bijna niet weg kon leggen. Het boek was helemaal niet voorspelbaar. De hoofdpersoon is heel erg goed beschreven: het is geschreven in de ik-vorm en je ziet heel goed wat hij denkt en voelt. Ook de vrienden van hem en de vriendin van Margo zijn heel goed beschreven. Over Margo kom je niet heel veel te weten, maar dat past wel bij de mysterieuze indruk die ze in het boek maakt. Ik vind dat de raadsels die Margo achterlaat heel goed bedacht zijn en ik denk dat de schrijver daar veel tijd in heeft gestopt. Het boek zit heel erg goed in elkaar. Ik heb er heel erg van genoten. Ik vond het boek heel spannend en ik kan het je erg aanraden. 

Gelezen door Nienke (13 jaar)