30.9.16

Vertel me drie dingen (2)

Vertel me drie dingen
Julie Buxbaum

Laatste boek dat ik heb gelezen was: “Vertel me drie dingen”. Ik vond het een heel mooi boek. 
Hoofdpersoon in dit boek is Jessie, een meisje van 16. 733 dagen nadat haar moeder is overleden, 45 dagen nadat haar vader een vrouw heeft ontmoet, 30 dagen dagen nadat ze bij die vrouw zijn ingetrokken en 7 dagen nadat ze op een nieuwe school is begonnen, krijgt Jessie een mailtje van iemand die zichzelf Iemand Niemand noemt. 
Hij biedt Jessie aan om haar gids in haar nieuwe leven te zijn. Jessie is razend benieuwd, ook naar wie Iemand Niemand nu eigenlijk is. Dit boek gaat over de zoektocht naar Iemand Niemand en alles daar om heen.

Wat ik vooral leuk vond aan het boek was de zoektocht naar Iemand Niemand. Van alle personages ging ik overwegen of zij Iemand Niemand zouden kunnen zijn en ging ik scenarios in mijn hoofd maken, wat er zou gebeuren als ze het zouden zijn. Dat klinkt zo een beetje gek, maar als je het boek leest, snap je wat ik bedoel.

Het boek vond ik heel grappig en ontroerend tegelijkertijd. In het verhaal kun je goed zien wat voor een invloed de dood van haar moeder en de verhuizing op Jessie hebben. In het begin is ze nog heel onzeker en wordt ze gepest, maar met de hulp van Iemand Niemand gaat het steeds beter, en dat is een prettig gevoel. 


Wat mij betreft een aanrader dit boek, veel lees plezier!

Gelezen door Evy (12 jaar)