1.10.16

Het verdoemde zwaard - Magnus Chase en de goden van Asgard

Het verdoemde zwaard
Magnus Chase en de goden van Asgard
Rick Riordan

“Ja, ik weet het, jongens. Jullie gaan zo meteen lezen hoe ik een pijnlijke dood sterf en dan jullie van: Wauw! Dat klinkt cool, Magnus! Mag ik ook zo’n pijnlijke dood?
Nee. Punt uit.”

Magnus heeft bijna geen familie meer, de enige overgebleven moest hij vermijden van zijn moeder. Hij zwerft alleen over de straten van Boston. Zijn moeder is twee jaar geleden door mysterieuze wolven vermoordt. Op een dag komt hij zijn oom tegen, die over van alles begint te praten; goden, Noorse geschiedenis en een oud zwaard. Magnus gaat uiteindelijk dood en komt in een rare wereld terecht waar hij nog één klein dingetje moet doen; de wereld redden!

Ik vond Magnus Chase (zo noem ik het om het af te korten) een spannend en grappig boek. Alleen was het een heel lang verhaal, en het is handig om de Noorse goden te kennen.

Gelezen door Emma (11 jaar)