26.11.16

Erebos (4)

Ursula Poznanski

“Erebos is een game
Het houdt je in de gaten
Het praat met je
Het beloont je
Het stelt je op de proef
Het bedreigt je
Erebos heeft één
duister doel...”

Een spel verspreidt zich over de school. Iedereen die het niet speelt, snapt het niet. Sommigen verafschuwen het, anderen willen het wanhopig graag hebben. Als Nick het eindelijk weet te bemachtigen komt hij achter de afgrijselijke waarheid: de regels die erachter zitten en het duistere doel dat het spel dient.
Je hebt maar één kans, maar één leven. Het spel kent je diepste verlangens en kan die verwezenlijken. Maar dat doet het niet zomaar, overal hangt een prijskaartje aan.
Kinderen komen niet op school. Er gebeuren rare dingen. Wat is er aan de hand? Wat is er toch mis met dit spel? Het is toch maar een computerspel…?
Een bloedstollend spel, erg leuk geschreven en een mooi concept. Wat ik zelf heel leuk vond was dat er veel griekse mythologie in voorkomt. Er zitten veel feiten in verwerkt, die het nog interessanter maken en wat ook wel bijzonder is voor de boeken die ik lees, is dat dit nog best wel echt kan gebeuren in deze wereld.
In het boek waren er ook een paar stukjes waar in jij het boek voor kon zijn door zelf na te denken waardoor je nog meer in het boek werd meegezogen. Ik heb dit boek gekozen omdat ik zin had in een tussenboek, een boek waar geen vervolgdelen van zouden zijn, en gewoon een beetje lichtjes en daar was het zeker zeer geschikt voor. Ik heb het echt heel snel uitgelezen. Een topboek. Ik ben benieuwd of er nog meer komt van deze schrijfster.

Gelezen door Jelmer (16 jaar)