19.11.16

Het ministerie van oplossingen

Het ministerie van oplossingen
Sanne Rooseboom

“Beste Ministerie van Oplossingen
Mijn naam is Ruben. Ik ben negen jaar en twee maanden oud en ik heb een probleem.”

Nina’s vader is postbode, op een dag krijgt hij een brief voor het ministerie van oplossingen. Nina is nieuwsgierig en leest de brief ze besluit om samen met haar beste vriendin; Alfa zelf Ruben te gaan helpen. Ze komt erachter dat er wel een ministerie van oplossingen bestaat. En probeert samen met Ruben, Alfa en mevrouw Vis, de buurvrouw van Ruben die bij de Nederlandse afdeling, die er niet meer is, heeft gewerkt. Opnieuw het ministerie opterichten.
Ik vond het een heel leuk boek en het las heel makkelijk. Het had niet echt een duidelijke verhaallijn maar dat vond ik niet erg.

Gelezen door Emma (11 jaar)