7.11.16

Koken voor de keizer (2)

Marloes Morshuis

Het boek gaat over een jongen van 11 jaar genaamd Mick. Hij leeft op een eiland met een keizer die super gemeen is. Als de keizer niet lekker vindt wat de mensen voor hem koken worden die verbannen naar de Witte Rots. Omdat de keizer echt helemaal niets lust, is dat een groot probleem voor hen. Micks ouders zijn al 2 jaar verbannen en als Mick op een dag mango’s probeert te stelen wordt hij betrapt. Hij moet eigenlijk in de haaibaai, een groot meer vol haaien, maar hij heeft een voorstel gedaan aan de keizer: hij gaat voor hem 7 dagen koken en als de keizer dat lekker vindt, laat hij alle mensen op de Witte Rots vrij. Ondertussen wordt Mick natuurlijk geholpen door zijn vrienden, de dorpsmensen, zijn kleine zusje en een man die een kookboek heeft geschreven dat hij elke dag goed gebruikt!


Ik vind het echt een super leuk boek en kon bijna niet stoppen met lezen. Het meest spannende is wat Mick gaat koken en of de keizer dat lekker vindt. Ik vind het echt een boek voor kinderen van mijn leeftijd, maar ik schat ook voor onder de 13 jaar. Achter in het boek staan alle recepten die Mick heeft gekookt (en het lijken me best lekkere).

Gelezen door Sophie E. (10 jaar)