21.1.17

Duizend stukjes van jou (3)

Duizend stukjes van jou
Claudia Gray

“Wij pakken ze wel, Uwe Keizerlijke Hoogheid,’ fluistert een vrouw terwijl zij en enkele anderen - die minder statig zijn gekleed dan de rest, waaronder ik – meteen neerknielen om alle parels op te rapen. Ik breng mijn hand naar mijn hals en merk dat ik naast de Vuurvogel en de zojuist geknapte, loshangende ketting voor de parels een één of andere brede zware choker draag.
Wacht… Uwe Keizerlijke hoogheid?”

Marguerite Caine heeft briljante ouders; hun laatste uitvinding is een Vuurvogel, dat is een ketting waarmee je door andere dimensies kan reizen. Op een gegeven wordt haar vader vermoord, de hoofdverdachte is Paul zijn assistent. Theo, zijn tweede assistent, en Marguerite gaan met de prototypen Paul achterna. Die naar een andere dimensie is gevlucht.


Ik vond het een heel leuk boek, het verhaal is heel goed bedacht en op sommigen momenten heel grappig geschreven. Op sommige stukjes is het is makkelijker te lezen dan op anderen. Je moet wel veel van lezen houden om dit boek leuk te vinden. Dit boek is denk ik voor kinderen van 11 tot 15.

Gelezen door Emma (11 jaar)