2.1.17

Fangirl

Fangirl
Rainbow Rowell

Dit boek gaat over Cath (ook wel Cather). Ze gaat naar de universiteit met haar tweelingzus Wren. Cath vindt dit super eng, ook omdat haar zus geen kamer met haar wil delen. Haar zus is haar enige vriendin en samen zijn ze helemaal gek op Simon Snow (Simon Snow is een personage uit een boek - vergelijkbaar met Harry Potter – waar ze erg fan van zijn). Hun moeder is lang geleden weggegaan en toen haar moeder het huis verliet, hadden Cath en Wren steun bij Simon Snow. Hun liefde voor Simon Snow gaat zelfs zo ver dat ze hun eigen verhalen schrijven over Simon Snow. Maar terug naar de universiteit. Cath is bang en heeft zelfs een voorraad energierepen ingeslagen omdat ze niet naar de eetzaal durft. Gelukkig kan ze het goed vinden met Reagan, haar kamergenoot. Reagan neemt Cath mee naar de eetzaal en ze worden beste vriendinnen. Reagan heeft een vriendje, Levi. Levi is er vaak en helpt Cath ook op weg. Levi en Reagan zijn al ouder en ze gaan soms ook uit. Levi vraagt altijd of ze meegaat, maar Cath zegt altijd nee. Ondertussen heeft Cath geen contact meer met haar zus en met haar vader gaat het ook niet goed. En alsof het nog niet erg genoeg is, wordt ze ook nog verliefd op Levi…

Ik vond dit een super leuk boek en ik wilde het in een keer uitlezen. Het was spannend en ik kon me goed in Cath vinden. Het is heel realistisch en leuk geschreven. Je leest vaak wat Cath denkt en daardoor word het boek leuker. Ik heb dit boek uitgekozen omdat ik zin had in een lekker dik boek. Het werd verslavend en ik had het zo uit. Ik vind dat het boek een leuk onderwerp heeft en dat het goed geschreven is. 

Gelezen door Eline (12 jaar)