21.1.17

Isa's droom (2)

Isa's Droom
Marco Kunst

Isa wil heel erg graag bekend worden. Ze doet mee aan de talentenjacht ‘Winners en Losers’ in de hoop dat ze wint en heel bekend wordt onder de naam Alysha. Als de jury haar afwijst, vindt zij dat heel erg, maar als ze later ook nog eens hoort dat ook de losers uitgezonden worden op televisie, raakt ze in paniek. Ze neemt een paar sterke slaappillen, maar ze weet niet dat ze daardoor in coma zou raken. Ze komt in het ‘Binnenland’ terecht: de wereld van haar innerlijk. Daar gaat het niet zo goed: iedereen heeft honger en er heerst droogte. Als Isa erachter komt dat de droogte komt door de dam van Alysha, die in het Binnenland heerst, schrikt Isa. Alysha is toch goed? Waarom zou ze dit doen? Als Isa doorheeft dat Alysha geen droom is, maar een slechte obsessie, probeert Isa haar te stoppen. Ze krijgt hulp van de ‘nagedachtenis’ van haar dode broer Seb, haar zevenjarige zelf en Willem. Isa moet wel opschieten, want als alles droog staat, zal ze sterven en ze vindt het heel lastig om Alysha los te laten.

Ik vond het boek spannend en erg leuk geschreven. Ik wou erg graag weten hoe het af zou lopen en ik ben wel blij met het einde. Ik vind het ook dat er hoofdstukken zijn met de gedachten van andere personen, zoals Alysha en Lem. Dat is een andere broer van Isa. Door dit boek ga je je ook afvragen hoe het in jouw Binnenwereld eruitziet en welke mensen er rondlopen. Wel komen er veel lastige namen en fantasiewoorden in voor, maar dat is niet heel erg, want je hoeft ze niet allemaal te onthouden om het boek te snappen. Kortom, ik vond het een heel erg leuk boek. 

Gelezen door Nienke (14 jaar)