21.2.17

De Heks van Weer en Wind
Thea Stilton


De vierde de heks van de grauwe heksen had deze keer de aanval geopend op Fantasia.
Ze had de macht over de weer en wind.
En iedereen die haar in de weg stond,kon zij verpulveren tot een klein hoopje as met haar bliksemschichten.
Er zijn meerdere personen en die zijn op verschillende plekken vooral omdat de prinsessen Yara  en Samah nog  in het kasteel Obsuur bevonden.Het kasteel van de grauwen heksen.
Voluva de heks van de klank en toon was al verslagen en gevangen genomen .
De koning had gelukkig  het boek van de grauwe heksen, waarin stond wie deze keer de aanval zou openen op Fantasia. En dan heb ik nog geen eens over Nevis, de ijsprinses vertelt, die met een vloek betovert was door haar armband. Nevis werd steeds vermoeiender en meestal sliep ze de hele dag. Maar deze keer kwam Samah haar te hulp om de vloek te verbreken. Hoe kan ik niet vertellen, want dan verklap ik te veel.
Ik vond het een leuk en spannend boek, maar omdat ik de eerdere delen niet had gelezen miste ik veel informatie, zoals waarom is Nevis de ijsprinses vervloekt? Wat is de ondergronds eiland van Hortensius? Etc.
Het einde van het boek vond ik niet zo goed. Je zit midden in het verhaal en dan stopt het met een raar einde. Ik heb nu heel veel vragen en ik wil nu graag deel 5 lezen.Ik zat helemaal in het boek.
Het was spannend en mysterieus en er gebeurt heel veel in het boek. De heks van aai en kwaad was heel eng ik zou het iemand aanraden maar dan moet je eerst de andere delen lezen 

Gelezen door Shadaneh (9 jaar)