8.4.17

De afstand tussen jou en mij

De afstand tussen jou en mij
Marina Gessner

McKenna wil samen met haar vriendin Courtney de Appalachian Trail lopen. Ze is al meer dan een jaar bezig met de voorbereiding en heeft alle kampeerspullen van haar eigen zakgeld gekocht. Als Courtney tegen haar zegt dat ze liever niet met McKenna mee gaat, omdat ze liever in het tussenjaar bij haar vriendje Jay blijft, wordt McKenna boos. Ze mag van haar ouders niet alleen op deze lange wandeltocht. Daarom besluit ze stiekem alleen weg te gaan. Tijdens de reis ontmoet ze Sam. Hij loopt de Appalachian Trail al voor de tweede keer: dit is de terugreis. Ze besluiten de reis samen te doen, maar de reis is niet makkelijk en ze komen soms in vervelende situaties terecht.

Ik vind het onderwerp van dit boek erg origineel. Ik had nog nooit van de Appalichian Trail gehoord en toen ik dit boek in de winkel zag staan werd ik erg nieuwsgierig naar hoe de reis zou gaan. Ik vind de beschrijvingen van de reis en de natuur waar ze doorheen lopen erg mooi. Het boek had veel spannende momenten en dat vond ik heel erg leuk aan het boek. Ik vond het plot dus heel leuk, maar ik kon mij niet zo heel goed inleven in de hoofdpersonen, vooral Sam.

Gelezen door Nienke (14 jaar)