29.4.17

De (niet zo) rampzalige avonturen van Herre (2)


De (niet zo) rampzalige avonturen van Herre
Marte Jongbloed

Het gaat over een jongen, genaamd Herre, die niks mag.
Omdat zijn vader verdwenen is tijdens een gevaarlijke expeditie.
Opeens komt er een nieuwe buurman naast hem wonen maar wie is die nieuwe buurman eigenlijk?
Die brengt hem in allemaal in gevaarlijke situaties waar zijn moeder niks van mag weten.
Op een dag gaat hij inkt halen met buurman meneer Teunissen, waar hij een meisje Mint ontmoet.
Zij kan niet meer terug naar het internaat, omdat ze de directeur betrapt heeft op diefstal.
Dit moet worden opgelost…………….. 
Toch gaat het bijna mis door alle die avonturen  maar gelukkig wordt het opgelost.

Hoe vond je het boek?
Ik vond het een spannend boek, ik kan het niet uitleggen en wilde maar door en door doorlezen.
Er wordt alleen niet goed vertelt wie meneer Teunissen is en ik ben wel heel benieuwd.
Het was ook wel mysterieus. Herre kan niet 1 seconde stilzitten of Mint roept hem voor een gevaarlijke missie of zijn moeder gaat groentesoep halen uit de schuur (daar logeert Mint). Het wordt goed beschreven hoe het is om Herre te zijn. Ik kon me goed inleven.
In het begin wilde ik Herre niet zijn, want zijn leven is saai, hij mag niets. Aan het einde van het boek zou ik wel graag Herre willen zijn.

Gelezen door Shadaneh (10 jaar)