4.5.17

Paper towns (2)

Paper Towns
John Green

“JE GAAT NAAR
DE PAPIEREN STEDEN
EN JE KOMT
NOOIT MEER TERUG

Ik raap de zaklamp op en rechtstreekst op de verf, en de boodschap verdwijnt. Maar als ik de op een ander deel van de muur richt kan ik hem weer lezen. ‘Shit,’ zegt Radar binnensmonds. En nu zegt Ben: ‘Kunnen we nou weg bro? Want de vorige keer dat ik zo bang was… laat maar. Ik heb ’t niet meer. Hier is echt niks grappigs meer aan.’ Hier is echt niks grappigs meer aan: beter kan Ben de doodsangst die ik voel misschien niet onder woorden brengen.”

Q (Quinten) was 9 jaar toen hij samen met Margo Roth Spiegelman een dode man vond in het park. 9 jaar later klimt Margo weer door het raam van Q, ze beleven een bizarre nacht. En een paar dagen later is Margo verdwenen. Ze loopt wel vaker weg, maar nu is het anders. Kan Q haar vinden, en is dat eigenlijk wel wat ze wil?

Ik vond het een heel mooi en spannend boek. Margo zet je aan het denken. Het leest ook heel makkelijk. Ik vind dat dit boek voor kinderen is tussen de 14 en 17(maar als je elf bent en je houd van lezen is hij ook heel leuk).

Gelezen door Emma (11 jaar)