4.5.17

Verdermeer

Verdermeer
Tahereh Mafi

“‘Dus hij wist het.’ Alice bevestigde haar eigen vermoeden. ‘Voordat hij vertrok. Vader wist waar hij naar toe ging.’ ‘Hij moet het hebben geweten,’ zei Olivier. ‘Hij was hier al veel vaker geweest. Hij wist hoe alles hier werkte.  Het is zelfs aan zijn aantekeningen en zijn kennis van Verdermeer te danken dat ik wist wat ik moest doen toen ik hier net was. Ik sta echt bij hem in het krijt.’”

Alice is een meisje in het magische land Ferenwoud, waar alles kleurig is. (Dat moet wel want: geen kleur geen magie). Er alleen zijn wel wat dingetjes die anders aan haar zijn; 1) haar vader is drie jaar geleden verdwenen met alleen een liniaal. 2) Ze heeft geen pigment, en dus ook maar weinig kleur. En 3) ze gaat samen met een liegende pestkop op zoek naar haar vader in het gevaarlijke land Verdermeer.

Ik vond het een leuk en best spannend boek. Je leeft altijd erg mee met Alice en Olivier. Het leest ook heel makkelijk, en snel.

Gelezen door Emma (11 jaar)