6.5.17

Walvisvaarders

Walvisvaarders - De noodlottige reis van de Jonge Eva
Bianca Mastenbroek

Het boek gaat over Tijs, een jongen die op Texel woont. Hij is verliefd op Antje, en om zichzelf te bewijzen gaat hij op walvisjacht. Hij wordt door commandeur Daalder aangenomen als kajuitswachter zodat hij mee kan op de Walvis jagers boot de Jonge Eva. Maar van alles gaat mis.Ze komen in een storm tercht en elke dag moeten ze ijs van de bot weghakken. De boot komt vast te zitten met weinig eten of brandout. Elke dag gaan er meer mensen dood en langzaam keren de bemanningsleden zich tegen elkaar. Thijs en zijn vriend Maarten doen hun best om te overleven, maar zullen zij ooit terug naar Texel komen en Antje terugzien?

Ik vond het een erg leuke en spannende boek. In het begin dacht ik dat het meer echt over de walvis vaart en jagen zou gaan dus toen was ik even teleurgesteld, maar na een tijdje vond ik de boek veel leuker worden. Maar sommige stukjes gaan erg lang door over een bepaalde onderwerp waardoor ik soms een beetje afhaakte. Ik vond veel personages in de boek een beetje saai, de hoofdpersoon in het begin ook, maar na een tijdje werden veel personages interessanter en boeiender. Ik zou deze boek van 1 tot en met 10 een 7.5 geven

Gelezen door Betty (12 jaar)