6.6.17

Ik zie je tussen de wolken

Ik zie je tussen de wolken
Maren Stoffels



Misschien zul je haar niet helemaal begrijpen.
Waarom ze zichzelf pijn doet bijvoorbeeld.
Of waarom ze zo raar doet tegen dat meisje uit het ziekenhuis.
Waarom ze denkt dat ze een jongetje kan redden van kanker.
Misschien zul je haar niet helemaal begrijpen.
Maar ze zal het proberen uit te leggen.

Dit is Lauren.
En dit is haar verhaal.

Lauren heeft vele problemen en wordt hier door door haar school naar de school psychologe gestuurd. Als ze bijna geschorst wordt omdat ze haar leraar uitgescholden heeft, krijgt Lauren een keuze, schorsing of een stage doen in een ziekenhuis. Lauren kiest voor het tweede en wordt vervolgens een buddy voor een 9 jaar oud leukemie patiĆ«ntje, Casper. Eerst had Lauren heel veel moeite met hem, maar later werden die twee heel close. Door Casper leert ze ook Jasmijn, die ook kanker heeft en behandeld wordt op de zelfde verdieping als Casper, kennen die heel haar gevoelens voor haar vriend, Sepp, door elkaar gooit waardoor Lauren heel erg aan haar eigen gevoelens begint te twijfelen. Lauren zet zich hier heel erg tegen af en haat Jasmijn hierdoor heel erg. Casper en haar verwarring van haar geaardheid, die Jasmijn veroorzaakt, zorgen voor heel veel druk en spanning, die Lauren weg probeert te halen door zichzelf te snijden. Als het uiteindelijk helemaal fout gaat, ziet Lauren eindelijk in dat ze een keuze voor zichzelf moet maken, want zo gaat het niet langer meer…

Ik zie je tussen de wolken is een heel heftig boek. Ik heb mijn ogen uit mijn hoofd gehuild, het was echt heel zielig. Ondanks dat het einde wel heel voorspelbaar was, raakte me het alsnog heel erg. De schrijfster heeft het geweldig gedaan om de gevoelens zo goed mogelijk neer te zetten. Ik kwam direct vanaf de eerste bladzijde in het boek en ik heb het in een ruk doorgelezen. Je wordt enorm goed meegenomen in het boek en het verhaal laat je enorm meeslepen en hierdoor wil je maar blijven lezen zonder je te gaan vervelen. Dit was een top boek en het verhaal was prachtig geschreven en hierdoor ook leuk om te lezen. 

Gelezen door Eva (15 jaar)