2.9.17

Suzy en de kwallen (3)

http://www.denieuweboekerij.nl/catalogsearch/result/?q=kwallen
Ali Benjamin


“Je was al twee dagen dood voordat ik het zelfs maar wist. Het was op een middag, eind augustus, aan het eind van de lange eenzame zomer na de brugklas. Mijn moeder riep me binnen en ik wist meteen dat er iets ergs was – iets heel ergs – want dat kon ik aan haar zien.”

Suzy was beste vriendinnen met Franny. Franny en Suzy zijn uit elkaar gegroeid en Franny doet soms erg onaardig tegen Suzy. Op een dag krijgt Suzy te horen dat Franny is verdronken op vakantie. En dat net nadat Suzy iets verschrikkelijks heeft gedaan tegen Franny. Ze besluit om nooit meer te praten, alleen als het echt moet. Maar omdat dat ook niet helpt, zoekt Suzy uit waarom Franny is verdronken. Franny kon namelijk erg goed zwemmen. Te goed, om zomaar te verdrinken.


Ik vond Suzy en de kwallen een heel mooi boek. Het is een boek wat je heel erg aan het nadenken zet. Het is gemakkelijk om te lezen, en erg boeiend. Er zitten een paar hoofdstukken tussen die een soort flashbacks zijn. Terug in de tijd naar dat Franny en Suzy nog vriendinnen waren. Ik geeft dit boek een 9.

Gelezen door Emma (12 jaar)