27.1.18

Een goede kans

Een goede kans
Sarah Moore Fitzgerald

In de klas van Minty komen twee nieuwe kinderen. Eén van hen is al weer heel snel van school en de ander praat niet. De jongen die niet praat heet Ned en niemand in de klas zoekt contact met hem. Toch is Minty geïnteresseerd in hem. De ouders van Minty gaan scheiden en om af en toe het huis te ontvluchten gaat ze naar Nettlebog, een groot bos waar ze niet mag komen van haar ouders. Als ze weer een keer in Nettlebog rondloopt, ziet ze een caravan en 2 paarden. Minty komt erachter dat Ned daar woont met zijn oma en erg goed is in het berijden van paarden zonder zadel. Ze wil steeds meer te weten komen over de mysterieuze jongen, maar dat gaat niet zo makkelijk.
Ik wou dit boek erg graag lezen, omdat een ander boek van dezelfde schrijver één van mijn lievelingsboeken is. Ik vond bij dit boek de schrijfstijl even goed en ik kon mij ook erg goed inleven in de hoofdpersoon. Helaas vond ik het plot minder goed dan dat van haar vorige boek. Er was niet zo veel spanning en sommige personages vond ik te perfect. Ook kwamen er dingen in voor waarvan ik denk dat die niet echt zouden kunnen. Ik heb nog steeds erg genoten van dit boek, maar hij paste minder goed bij me dan ik had gedacht.

Gelezen door Nienke (14 jaar)